środa, 11 lutego 2015

Projektowanie aktywności edukacyjnych

Zajęcia porozumiewamy się w Europie w grupie przedszkolnej.

Celem zajęć jest pokazanie, że ludzie komunikują się w różny sposób, w różnych językach i za pomocą różnych gestów. Celem zajęć jest również wspieranie rozwoju dzieci ze szczególnym uwzględnieniem ich indywidualnych predyspozycji (w tym dominującego rodzaju inteligencji).

Prezentuję dzieciom stanowiska do pracy. Każde z nich samo wybiera, przy którym chce pracować.

Stanowisko I (dla lingwistów)
Na stanowisku jest komputer, na którym otworzona jest strona z nagraniami przywitań w różnych europejskich językach. Zadaniem dzieci jest nauczenie się na pamięć nagranych zwrotów dzięki odsłuchaniu/obejrzeniu nagrań.
Nagrania można stworzyć w vocaroo a potem linki umieścić na tablic padlet.com lub otworzyć stronę www.translate.google.com i wpisać po polsku "witam" a dzieciom pozwolić wybrać język i kazać programowi przetłumaczyć i przeczytać. 

Stanowisko II (dla logików i matematyków)
Na stanowisku są napisane są wyrazy w obcym języku. Każde słowo  jest napisane na osobnej kartce a z drugiej strony jest działanie matematyczne, które określa kolejność słowa w zdaniu. Numer słowa pozwoli również na sprawdzenie tłumaczenia (dodatkowa karta z całym zdaniem i cyframi pod słowami).

Stanowisko III (dla muzyków)
Na stanowisku jest odtwarzacz CD z nagraniami utworów z różnych krajów Europy. Dzieci samodzielnie zmieniają utwory w poszukiwaniu polskiej melodii.

Stanowisko IV (dla konstruktorów)
Na stanowisku przygotowane są szablony liter greckich, które trzeba namalować lub ulepić z masy solnej.

Stanowisko V (dla kinestetyków)
Na stanowisku przygotowana jest mąka, sól, woda oraz przyprawy charakterystyczne dla różnych krajów Europy. Dzieci tworzą pachnącą masę solną, którą potem muszą dostarczyć na stanowisko IV. 

Stanowisko VI (dla inter- i intrapersonalistów)
Na stanowisku są komputery z nagraniem filmów pokazujących emocje osób z różnych krajów. Trzeba nazwać prezentowane uczucia.

Dzieci same pracują w stacjach.Nauczyciel jedynie doradza i pomaga w razie problemów. Zajęcia można skończyć po zrealizowaniu zadania w każdej ze stacji. Można również dzieci z każdej stacji uczynić ekspertami, które potem pokażą innym dzieciom co stworzyły i jak to zrobić. Pozwoli to na rotację między stacjami, nauczanie rówieśnicze oraz zadbanie o ogólny rozwój dzieci a nie tylko dominujących u nich inteligencji. Można też zaprosić dzieci z innych grup na zajęcia, aby były również uczone przez swoich rówieśników.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz